Stránky

sobota 22. března 2014

Pomerančové cupcakes

Když mě přítel přemlouval, abych s ním odešla do Španělska, vyprávěl mi mimo jiné, že má dům v horách a pěstuje tam pomeranče. A že si každé ráno, poté, co posnídá čerstvě utržený pomeranč, zaplave v bazénu. Kdo by takovému ráji odolal... Problém je v tom, že pomerančovníky plodí od zimy do jara a na jaře jsem nikdy nikoho v jejich bazénu plavat neviděla. Prý si to spletl. Za trest dnes musel pomáhat s pečením a focením.


Těsto (na 12 cupcakes):
  • 2 vejce
  • 120 g třtinového cukru 
  • 60 ml oleje (např. jemného olivového)
  • 30 ml pomerančového džusu
  • 30 ml mléka 
  • 120 g polohrubé mouky
  • 1 lžička prášku do pečení
  • nastrouhaná kůra z jednoho menšího bio pomeranče
  • půl hrnečku mandlí na plátky

Krém:
  • 60 g másla
  • 120 g moučkového cukru
  • 30 g pomerančového cukru
  • 60 g krémového sýru (Lučina, Philadelphia)


Postup:

1. Předehřejme troubu na 175°C a připravíme si formičky, které vyložíme papírovými košíčky.

2. Šleháme vejce s cukrem, dokud nevznikne pěna. Všleháme olej, džus a mléko.

3. Prosijeme mouku s kypřícím práškem a všleháme ji postupně do těsta.

4. Vmícháme mandle a pomerančovou kůru.

5. Těsto rozdělíme do formiček, které naplníme maximálně do dvou třetin. Jinak bychom upekli spíš muffin, který by se nám špatně zdobil.

6. Pečeme 20 minut. Těsto je upečené, když do něj zapíchnete párátko a po vytažení zůstane suché. Necháme vychladnout a připravíme krém.


Krém:

1. Dáme si stranou jednu lžíci krémového sýru a vmícháme do něj pomerančový cukr, aby se rozpustil. Pomerančový cukr Kotányi totiž není práškový a krém by nepříjemně křupal.
2. Šleháme máslo a postupně do něj přidáváme prositý moučkový cukr. Aby cukr neprášil, vmícháme ho nejprve ručně a poté teprve šleháme.
3. Přidáme všechen sýr a šleháme, dokud nezískáme jednotný a tuhý krém. Čím déle necháme krém šlehat, tím lepší bude mít konzistenci.
4. Zdobíme pomocí cukrářského sáčku a hubičky ve tvaru uzavřené hvězdy.
 
 
 Poznámky:
  • Sýr musí být studený.
  • Nikdy nepoužívejte výrobky light.
  • Tento krém se narozdíl od buttercreamu musí skladovat v lednici. 


 

Pokud se vám příspěvek líbil a byl vám užitečný, máte-li nějaký dotaz nebo je-li v příspěvku něco špatně, napište mi komentář. 

Chcete-li se dozvědět o nových příspěvcích jako první, dejte mi like zde.

Mějte se krásně, já jdu péct příští článek ^_^


4 komentáře:

  1. Z tvého blogu mám vždycky chuť jít a upéct nějaký dortík. -.- :D
    Přítel bude mít narozeniny, neznáš nějaký dort, který bych mohla upéct? Jsem začátečník, ale miluju pečení :) Kdyžtak prosím odpověz na můj blog. Děkuji *-* :333
    http://empty--island.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky, chtěla bych tyto cupcaky udělat na jarmark, jak dlouho vydrží mimo lednici? Aby se mi neroztekli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, záleží to na počasí, jestli bude horko, tak se možná roztečou. Můžeš udělat klasický buttercream, který je pevnější nebo si můžeš připravit zdobící sáčky s krémem do nějaké přenosné lednice a zdobit postupně tam. Hodně štěstí :-)

      Vymazat
  3. Ahoj, dá sa pomarančová šťava nahradiť citrónovou? ak áno tak mám zachovať ten istý pomer, teda 30 ml? Resp. čo potom s pomarančovým cukrom ak chcem aby mali cupcakes citrónový krém? Vďaka a držím palce!!

    OdpovědětVymazat